Hiszpania – 2010

da-vinciProjekt:
“Technik informatyk – praca nie tylko przy komputerze”
Cel – Hiszpania
(relacja 1)
logo_efs_kapital_ludzki-crop
Naszą podróż rozpoczęliśmy od lotniska w Pyrzowicach, gdzie z olbrzymimi walizkami czekaliśmy na nasz samolot.
Sam lot dla niektórych był wielkim przeżyciem, ponieważ lecieli pierwszy raz. Na szczęście start i lądowanie było bardzo miękkie.Madryt przywitał nas przyjemnym ciepłym powietrzem i trzema Hiszpanami, którzy pełnili rolę naszych kierowców i przewodników. Podróż do Martos zajęła nam około 4 godzin i w jej trakcie spotkaliśmy się z przysłowiową hiszpańską gościnnością. Jeden z kierowców Jose od razu wkradł się w łaski uczniów, puszczając polski hip hop.
Po przyjeździe na miejsce uczniowie zaraz zostawili swoje bagaże w pokojach i ruszyli w miasto.

Martos
(relacja 2)
Następnego dnia, pod opieką Amelii wybraliśmy się na krótki spacer po mieście. Martos to miasto z czasów rzymskich, położone na stromym zboczu góry La Penia. Stara część charakteryzuje się wąskimi uliczkami, zawsze oświetlonymi w nocy.
Inaczej wygląda nowa część położona już na bardziej płaskim terenie, z szerokimi ulicami i nowoczesną zabudową. Wielkim wysiłkiem pierwszego dnia było zdobycie, górującej nad miastem La Penii.Pierwszy dzień praktyk rozpoczęliśmy od szkolenia z mechatroniki na temat budowy frezarek CNC. Uczniowie z ciekawością słuchali wykładu.
Kolejne dni to wizyty w zakładach, wykorzystujących urządzenia CNC. Tutaj także odbyły się nasze pierwsze zajęcia z języka hiszpańskiego.

Granada
(relacja 3)
Granada to piękne starożytne miasto, w którym mieszają się wpływy rzymskie i arabskie (jak zresztą w całej Andaluzji). Najlepszym przykładem jest zespół pałaców i ogrodów, będących twierdzą i rezydencją Kalifów – Alhambra.

Podziwialiśmy nie tylko architekturę, ale także piękne widoki na miasto i górujące w oddali, ośnieżone góry Sierra Nevada.

Malaga
(relacja 4)
Pobyt w Maladze był miłą odskocznią od naszych obowiązków. Spędziliśmy tu udany weekend, bawiąc się w morzu, relaksując przy basenie a także zwiedzając to cudowne miejsce.

W niedzielę po południu udaliśmy się do Cordoby gdzie spędziliśmy resztę naszych praktyk.

Cordoba
(relacja 4)
W Cordobie, spędziliśmy 3 tygodnie naszych praktyk. Po przyjeździe udaliśmy się na krótki spacer ulicami tego pięknego miasta. W czasie pobytu zwiedziliśmy wiele ciekawych muzeów oraz zabytków. Wrażenia które wynieśliśmy z pobytu w Cordobie na pewno pozostaną w nas do końca życia….

Dzień po przyjeździe zostaliśmy przydzieleni do miejsc w których miał się odbywać nasz staż. Pracowaliśmy w wielu zakładach o różnych specjalizacjach, więc każdy
z nas mógł nauczyć się czegoś nowego o swym przyszłym zawodzie.

W czasie naszego pobytu w Cordobie aktywnie spędzaliśmy nasz wolny czas.
W ostatnim tygodniu odbywała się tzw. La Feria która trwała 9 dni. W tym czasie wszyscy świętowaliśmy i dobrze się bawiliśmy udając się m.in. na Corridę oraz na plac gdzie odbywały się główne uroczystości.

Gibraltar
(relacja 4)
Kolejną naszą wycieczką podczas praktyk był wyjazd na należący do Wielkiej Brytanii Gibraltar. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wyjazdu kolejką na wapienną skałę.
Zobaczyliśmy wspaniałą panoramę miasta a także mieszkające tam małpki. Następnie udaliśmy się na plaże gdzie spędziliśmy udanie czas walcząc z falami. Wieczorem wróciliśmy do Cordoby…Zwiedzanie Sewilli rozpoczęliśmy od wspaniałego pałacu królewskiego Alcazar. Następnie udaliśmy się do pobliskiego muzeum Corridy gdzie zobaczyliśmy wiele ciekawych i zabytkowych eksponatów. Na koniec udaliśmy się do ogrodów znajdujących się nieopodal pałacu.

Naszą przygodę z Hiszpanią zakończyliśmy na lotnisku w Madrycie. Po prawie 4 godzinnej podroży pożegnaliśmy się z naszymi wspaniałymi kierowcami i udaliśmy się na odprawę

Lot samolotem trwał prawie 3 godziny, po czym wszyscy udaliśmy się pod budynek naszej szkoły i rozeszliśmy się do swych domów….